20. května 2019 16:13
Společnost Panalpina otevřela v Pavlově nové logistické centrum za téměř půl miliardy korun
Přední poskytovatel suply chain řešení, švýcarská společnost Panalpina, otevřela v Pavlově na Kladensku již druhé logické centrum. Využije jej převážně výrobce automobilových komponent Mahle jako hlavní logistický uzel pro zásobování východní Evropy a Německa. Jde o druhou budovu Panalpiny v Pavlově, první byla dostavěna v roce 2017. Aktuální investice dosáhla téměř půl miliardy korun.
Zvláštností budovy je možnost distribuce zboží metodou Just-In-Time, která zajišťuje, aby díly i materiál byly k dispozici přesně ve chvíli, kdy mají být použity ve výrobním procesu. Šetří se tak dopravní i skladovací náklady, zmenšují se skladovací plochy a metoda také využívá efektivně přepravní kapacity, což mimo jiné snižuje emise. Systém využívá drtivá většina subdodavatelů autodílů při dodávání do automobilek.
Přibližně polovina zboží není ve skladu v Pavlově déle než 48 hodin, asi desetina odchází ještě ve stejný den, kdy je do skladu přijata. Denně jím projde kolem 2500 palet, během května má jejich počet vzrůst na 3000. Nyní je v provozu zhruba 14.000 čtverečních metrů skladu z celkem 21.000 čtverečních metrů. Panalpina předpokládá další provozní rozvoj, zatím není jasné, zda ve spolupráci s Mahle či s dalšími klienty.
Redakčně zpracováno z materiálů ČTK
Mohlo by se Vám líbit
MSV 2025: Letos společně s veletrhem Transport a Logistika
- Strojírenství
-
18. září 2025
Od 7. do 10. října 2025 se Brno promění v centrum průmyslového dění. Letos se Mezinárodní strojírenský veletrh koná také společně s veletrhem Transport a Logistika, […]
TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli!
- Automatizace + Robotizace
-
17. září 2025
Dnes jsme s jobindustry a oneindustry vyrazili mezi odborníky z oblasti robotiky a automatizace na TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli. Více jak 20 robotů v akci! Přes 600 návštěvníků! […]
HENNLICH vyvinul systém pro dávkování tuku do ložiskových skříní železničních dvojkolí
- Automotive
-
16. září 2025
Některé výrobny a opravny železničních vagónů nebo železničních dvojkolí stále sází na ruční dávkování tuku do ložiskových skříní dvojkolí. Tento postup je však nepřesný, časově […]