11. května 2017 14:41
Škoda Auto slaví úspěchy s robotem KUKA LBR iiwa
Firmy Škoda Auto, MATADOR Group a KUKA se spojily a ve výrobním závodě Škoda Auto ve Vrchlabí realizovaly výrobní robotizované pracoviště bez ochranného oplocení.
Stalo se tak v automobilové továrně, která vyrábí díly a komplety automatických převodovek. Průmyslový robot tam dělá to, co umí nejlépe: zvyšuje produktivitu, snižuje náklady a zvyšuje kvalitu výstupních dílů.
Přesnost jako nejvyšší požadavek
V tomto konkrétním případě robot KUKA LBR iiwa vkládá díly pístů převodovek do stroje – tento stále se opakující úkol provádí velmi přesně a jemně. „Převodovka a její díly mají vysoké požadavky na přesnost,“ říká Ivan Slimák, generální manažer v závodě ve Vrchlabí. „Obsahuje mnoho pohyblivých částí s velmi, opravdu velmi malou výrobní tolerancí,“ dodává.
Týmová práce člověka s robotem a Průmysl 4.0
HRC – spolupráce člověka s robotem – otevřela ve výrobním závodě po odstranění bezpečnostního oplocení, které normálně obklopuje pracoviště průmyslových robotů, nové dimenze. Škoda Auto, MATADOR Group a KUKA jsou pokračovatelé firem, které v historii začaly podnikat na území Rakouska‑Uherska.
Jejich samostatné cesty se tentokrát spojily na počátku 4. průmyslové revoluce ve společném projektu, kde lidé a roboty stále více spolupracují a továrny a výrobní závody jsou řízeny daty a jejich komplexním přenosem.
Spolupráce tří firem
S kořeny, které sahají až do 19. století při výrobě jízdních kol, se společnost Škoda Auto zabývá výrobou vozidel více než jedno století a od roku 1991 je součástí koncernu Volkswagen. MATADOR Group existuje rovněž více než 100 let a stále více se zaměřuje na digitální továrny a Průmysl 4.0. KUKA, globální leader v oblasti výroby průmyslových robotů a řešení pro automatizaci výroby, nabízí klíčové faktory této spolupráce, a to hardware, software a hlavně lidské zdroje a know‑how.
© foto: KUKA Roboter CEE GmbH
Mohlo by se Vám líbit
Neproškolení „tryskači“ způsobují ztrátu, po zaškolení mohou ušetřit až 50 procent nákladů. Tréninkem jich neprošla většina
- Práce
-
16. února 2025
Úspory provozních nákladů při tryskání do velké míry závisí na efektivitě obsluhy tryskacího zařízení ruku v ruce s dalšími faktory. Po optimalizaci se tyto úspory pohybují mezi […]
Kopřivnická společnost Tatra Trucks má za sebou úspěšný rok 2024
- Automotive
-
14. února 2025
Za minulý rok automobilka Tatra Trucks prodala 1548 vozidel a navýšila objem výroby o téměř 10 procent. Představila také třetí generaci své stěžejní modelové řady […]
EASTLOG 2025 odhalí přísady pro správný mix automatizace a robotizace
- Automatizace + Robotizace
-
12. února 2025
Letošní ročník kongresu pro logistiku a dopravu EASTLOG se zaměří na klíčové otázky automatizace a robotizace pod mottem Alchymie automatizace. EASTLOG letos oslaví 28. ročník, […]