Automotive

11. května 2017 14:41

Škoda Auto slaví úspěchy s robotem KUKA LBR iiwa

Firmy Škoda Auto, MATADOR Group a KUKA se spojily a ve výrobním závodě Škoda Auto ve Vrchlabí realizovaly výrobní robotizované pracoviště bez ochranného oplocení.

Stalo se tak v automobilové továrně, která vyrábí díly a komplety automatických převodovek. Průmyslový robot tam dělá to, co umí nejlépe: zvyšuje produktivitu, snižuje náklady a zvyšuje kvalitu výstupních dílů.

Přesnost jako nejvyšší požadavek
V tomto konkrétním případě robot KUKA LBR iiwa vkládá díly pístů převodovek do stroje – tento stále se opakující úkol provádí velmi přesně a jemně. „Převodovka a její díly mají vysoké požadavky na přesnost,“ říká Ivan Slimák, generální manažer v závodě ve Vrchlabí. „Obsahuje mnoho pohyblivých částí s velmi, opravdu velmi malou výrobní tolerancí,“ dodává.

Týmová práce člověka s robotem a Průmysl 4.0
HRC – spolupráce člověka s robotem – otevřela ve výrobním závodě po odstranění bezpečnostního oplocení, které normálně obklopuje pracoviště průmyslových robotů, nové dimenze. Škoda Auto, MATADOR Group a KUKA jsou pokračovatelé firem, které v historii začaly podnikat na území Rakouska­‑Uherska.
Jejich samostatné cesty se tentokrát spojily na počátku 4. průmyslové revoluce ve společném projektu, kde lidé a roboty stále více spolupracují a továrny a výrobní závody jsou řízeny daty a jejich komplexním přenosem.

Spolupráce tří firem
S kořeny, které sahají až do 19. století při výrobě jízdních kol, se společnost Škoda Auto zabývá výrobou vozidel více než jedno století a od roku 1991 je součástí koncernu Volkswagen. MATADOR Group existuje rovněž více než 100 let a stále více se zaměřuje na digitální továrny a Průmysl 4.0. KUKA, globální leader v oblasti výroby průmyslových robotů a řešení pro automatizaci výroby, nabízí klíčové faktory této spolupráce, a to hardware, software a hlavně lidské zdroje a know­‑how.

www.kuka.com

© foto: KUKA Roboter CEE GmbH

Mohlo by se Vám líbit

Neproškolení „tryskači“ způsobují ztrátu, po zaškolení mohou ušetřit až 50 procent nákladů. Tréninkem jich neprošla většina

Úspory provozních nákladů při tryskání do velké míry závisí na efektivitě obsluhy tryskacího zařízení ruku v ruce s dalšími faktory. Po optimalizaci se tyto úspory pohybují mezi […]

Kopřivnická společnost Tatra Trucks má za sebou úspěšný rok 2024

Za minulý rok automobilka Tatra Trucks prodala 1548 vozidel a navýšila objem výroby o téměř 10 procent. Představila také třetí generaci své stěžejní modelové řady […]

EASTLOG 2025 odhalí přísady pro správný mix automatizace a robotizace

Letošní ročník kongresu pro logistiku a dopravu EASTLOG se zaměří na klíčové otázky automatizace a robotizace pod mottem Alchymie automatizace. EASTLOG letos oslaví 28. ročník, […]