13. března 2018 09:46
ŠKODA AUTO rozšiřuje své vývojové centrum a uvádí do provozu nové zkušební převodovkové stavy
• ŠKODA AUTO přejímá větší odpovědnost za vývoj a testování v rámci koncernu Volkswagen
• Dva nové zkušební stavy pro převodovky rozšiřují pracoviště vývoje převodovek v mladoboleslavském Motorovém centru, otevřeném v roce 2014
• Od roku 2011 investovala česká automobilka do kapacit pro vývoj převodovek celkem více než 8 milionů eur

Společnost ŠKODA AUTO na začátku roku v Mladé Boleslavi uvedla do provozu dva nové zkušební stavy pro testování převodovek. Automobilka tak rozšířila své Motorové centrum a dosáhla nového milníku v rozvoji vývojových kapacit v rámci koncernu Volkswagen. Do stavby obou nových zkušebních převodovkových stavů společnost ŠKODA AUTO investovala 5,7 milionů eur, celková investice do oddělení převodovek v Motorovém centru tak činí více než 8 milionů eur. ŠKODA AUTO potvrzuje, coby společnost vyvíjející a vyrábějící motory a převodovky, svou technickou kompetenci v rámci koncernu Volkswagen. V roce 2017 vyrobila česká automobilka 1,16 milionu převodovek.
„S rozšířením Motorového centra získává společnost ŠKODA AUTO vyšší technickou kompetenci a přebírá větší díl odpovědnosti za vývoj v rámci koncernu Volkswagen,“ říká Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „V našem technologickém a vývojovém centru využíváme nejmodernější techniku, abychom dále zvyšovali kvalitu našich sériových vozů,“ dodává Strube. Člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje slavnostně zahájil provoz tohoto vývojového zařízení 9. ledna 2018 spolu s Martinem Hrdličkou, Ph.D., vedoucím vývoje podvozku a agregátu, a Josefem Zmrhalem, místopředsedou Odborů KOVO MB. Oba nové zkušební stavy budou v laboratoři převodovek plnit komplexní a náročné vývojové úkoly. Jedno zařízení slouží k akustické analýze a bude využíváno pro funkční testy a zkoušky životnosti převodovek. Na druhém zkušebním stavu budou odborníci provádět zkoušky životnosti celého hnacího ústrojí. Zkušební stavy slouží k vývoji nových agregátů a zajištění kvality aktuálních sériových komponentů.
Již v září 2014 uvedla společnost ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi do provozu vysoce moderní Motorové centrum a výrazně tak rozšířila své technologické a vývojové centrum. Společně s koncernem Volkswagen investovala automobilka zhruba 53 milionů eur – 45 milionů eur do Motorového centra a více než 8 milionů eur do vývoje převodovek. Do tohoto zařízení se nastěhovalo také centrum převodovek, které ŠKODA vybudovala v letech 2011 až 2015 s investicí 2,5 milionu eur. V roce 2015 padlo rozhodnutí o dalším posílení vývoje převodovek, a to investicí ve výši 5,7 milionů eur do nových zkušebních stavů, které byly nyní uvedeny do provozu.
V první fázi, do roku 2015, pracovali v laboratoři převodovek dva pracovníci. S rozšířením na konci roku 2017 vzrostl počet zaměstnanců na sedm a do roku 2020 zde bude pracovat celkem 14 zaměstnanců.
Redakčně zpracováno z www.skoda-auto.cz
Mohlo by se Vám líbit
Portál práce v průmyslu – jobindustry je zaměřen jen na některé průmyslové obory a pozice. Proč jen na průmyslové obory? A na které?
- Práce
-
18. listopadu 2025
Jsou to: Metalurgie / Hutnictví / Slévárenství Strojírenství Obrábění Nástrojárna Automotive Letecký průmysl Povrchová úprava Plasty / gumárenství Chemický průmysl Elektrotechnika Energetika Logistika ú Skladování […]
Nový výpočetní tomograf odhalí dutiny a vady u velkých průmyslových dílů
- Strojírenství
-
17. listopadu 2025
Laboratoř rentgenové počítačové tomografie na CEITEC Vysokého učení technického v Brně se v listopadu 2025 rozroste o nový špičkový výpočetní tomograf phoenix v|tome|x L450 od společnosti […]
Společnost HMS Networks uvádí na trh nový Anybus Atlas2 Plus, zařízení nové generace pro trvalé monitorování sítí OT
- Digitalizace
-
15. listopadu 2025
Společnost HMS Networks představuje nové zařízení pro monitorování průmyslového Ethernetu s prediktivní diagnostikou, podporou více protokolů a intuitivní vizualizací, které pomáhá technikům provozních sítí OT […]
