03. února 2019 09:10
Škoda Auto plánuje rozvoj v Číně a bude pokračovat v investicích
Škoda Auto plánuje další dlouhodobý rozvoj na čínském trhu a bude pokračovat v investicích v Číně, která je největším trhem značky. Výroky prezidenta Miloše Zemana, že by Čína kvůli sporu o používání technologií Huawei ZTE ve veřejné sféře přistoupila k sankcím, nebude Škoda Auto blíže komentovat, řekl ČTK vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera.
Zeman ve čtvrtek uvedl, že Čína chystá vůči Praze odvetná opatření kvůli předvánočnímu varování bezpečnostních úřadů, že používání softwaru i hardwaru čínských firem Huawei a ZTE představuje bezpečnostní hrozbu. Zeman prohlásil, že kvůli varování je v ohrožení investice automobilky Škody Auto v Číně i aktivity dalších firem.
„Čína je největším trhem značky ŠKODA a důležitý pilíř jejího dalšího růstu. V roce 2018 dosáhla ŠKODA v Číně nejlepšího výsledku v historii a tamním zákazníkům dodala celkem 341 000 vozů. ŠKODA plánuje další dlouhodobý rozvoj na čínském trhu. Budeme i nadále pokračovat v investicích v Číně a čínským zákazníkům nabízet prvotřídní produkty a služby. Prosíme o pochopení, ale tuto záležitost nebudeme blíže komentovat,“ uvedla v reakci na to automobilka na dotaz ČTK.
Varování vydal Úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB), o potenciálním nebezpečí se zmiňovala i Bezpečnostní informační služba (BIS). Zeman ve čtvrtek řekl, že ředitelé NÚKIB Dušan Navrátil a Bezpečnostní informační služby Michal Koudelka poškodili zájmy českých firem v Číně.
Škoda loni dosáhla v Číně nejlepšího výsledku v historii a tamním zákazníkům dodala 341.000 vozů, meziročně o o 4,9 procenta víc. Celosvětově firma zákazníkům loni dodala 1,25 milionu vozidel. „Čína je největším trhem značky Škoda a důležitý pilíř jejího dalšího růstu,“ řekl Kotera.
Význam Číny pro Škoda Auto je patrný i tím, že některé modely prodává jen na tamním trhu. Letos v Číně například zahájila prodej malého SUV Kamiq, který je dostupný jen na čínském trhu. Loni v listopadu automobilka oficiálně představila další čínské SUV Kodiaq GT. V budoucnosti by měly tvořit SUV vozy 60 procent prodejů Škody Auto v Číně.
Automobilka chce do roku 2020 zdvojnásobit dodávky čínským zákazníkům na 600.000 vozů ročně. Čína je od roku 2010 největším trhem Škody Auto, na tamní trh vstoupila v roce 2007.
V následujících třech letech se chce firma v Číně zaměřit na zviditelnění značky Škoda, investovat chce do komunikace i sponzoringu různých akcí. Důležitý bude příchod elektromobility, zde bude firma volit podobnou strategii jako na jiných trzích. Do roku 2025 chce Škoda celosvětově představit deset elektrifikovaných modelů, do roku 2020 pak 19 nových modelů s klasickým pohonem, pět z toho bude určeno pro Čínu.
Zdroj: ČTK
Jaroslav Beneš sd
Mohlo by se Vám líbit
Nový Picotig 180 puls DC od EWM: spojení efektivity a pohodlného ovládání
- Strojírenství
-
07. listopadu 2025
Kompaktní zařízení pro svařování TIG pro všestranné použití Společnost EWM rozšiřuje svou řadu Picotig a s novou variantou přináší na trh efektivní doplněk v oblasti […]
UUMILL 1000: výkonné multifunkční obráběcí centrum
- Obrábění
-
06. listopadu 2025
Uvedením nového stroje UMILL 1000 společnost EMCO strategicky rozšiřuje svou nabídku univerzálních obráběcích center pro pětiosé simultánní obrábění a vytváří tak ideální most mezi modely […]
Optimalizovaná využitelnost zařízení a o 25 % vyšší výkon tryskání
- Strojírenství
-
05. listopadu 2025
Nemusí to být vždycky nové – Modernizace tryskací zařízení Zabezpečení dodávek náhradních dílů a vyšší výkon tryskání byly rozhodujícími faktory, které vedly výrobce pilových pásů […]
