Automotive

17. ledna 2019 15:57

Rekordní čísla ze světa pneumatik: několik i z dílny Continental

  • Z materiálu, použitého na výrobu největší pneumatiky na světě, by se dalo vyrobit přibližně 600 kusů běžných plášťů

  • Za cenu nejdražší sady pneumatik na světě s bočnicemi pozlacenými 24karátovým zlatem byste si mohli koupit i luxusní vilu

  • Nová pneumatika před uvedením na trh projede během testování vzdálenost odpovídající přibližně 500 cestám kolem světa

Pneumatiky s váhou 5,5 tuny, nejrychlejší i nejdražší kusy s cenou jakou má luxusní vila, pláště, které při testech objedou 500krát okolo země, firma, jež je s 320 miliony vyrobených pneumatik ročně držitelem světového rekordu. Uveďme sedm zajímavostí ze světa pneumatik, pocházejících mimo jiné z kuchyně společnosti Continental, o nichž jste pravděpodobně ještě neslyšeli.

1. Největší vyráběná pneumatika

Pneumatika pro těžební stroj Caterpillar 797B je vysoká 4,3 metru, váží více než 5,5 tuny, má nosnost 100 tun a na výrobu jediného kusu je použito asi 900 kilogramů oceli. Z množství materiálu, použitého k výrobě jedné takové pneumatiky, by se dalo vyrobit přibližně 600 kusů běžných osobních plášťů.

2. Nejvyšší dosažená rychlost na sportovních pneumatikách Continental

344 kilometrů za hodinu obnáší rekord v rychlosti jízdy ve vozidle homologovaném k provozu na pozemních komunikacích se sériově vyráběnými pneumatikami Continental. Podařilo se jí dosáhnout s upravenou verzí vozidla Porsche 911 Turbo S na testovací dráze v Papenburgu. Pro porovnání, slavný Boeing 737 zpravidla vzlétá ze země rychlostí okolo 250 km/h. Tento rekord byl zaznamenán na pláštích Continental SportContact 6. Obutí vozidla rozhodně není náhodou. „Díky spolupráci se špičkovými tuningovými firmami vybudovala společnost Continental vlastní tuningové oddělení, které rozumí speciálním výzvám při obutí supersportovních vozidel a ve spolupráci s oddělením výzkumu a vývoje pneumatik v Hannover-Stöckenu vyvíjí individuální řešení pro tuto oblast,“ uvádí Michael Schneider, ředitel Continental Tuning.

3. Nejdražší pneumatiky na světě

Pneumatiky pro Bugatti Veyron jsou navrženy na rychlost přes 400 km/h. Touto rychlostí je však možné na daných pláštích jet pouze patnáct minut, což činí asi 100 kilometrů. Místo, kde byste mohli jet touto rychlostí natolik dlouho, ale jen těžko najdete. Musíte však myslet i na fakt, že vám při spotřebě tohoto vozidla dojde palivo, dříve než tuto vzdálenost ujedete. Cena za sadu takových pneumatik dosahuje neskutečných 34 600 Euro (asi 899 600 korun českých). Pokud byste hledali něco luxusnějšího, v Dubaji si můžete koupit nejdražší sadu plášťů na světě. Zaplatíte za ni těžko uvěřitelných 532 000 Euro (asi 13 832 000 korun českých). Jak je možné dosáhnout takové sumy? Pneumatiky nejsou výjimečné směsí, ani vozidlem, které je obouvá. Jsou specifické částí bočnice, která je pozlacena 24karátovým zlatem a vyzdobená několika diamanty.

4. Před uvedením na trh objede pneumatika 500krát zeměkouli

Pokud jste někdy toužili po cestě kolem světa, představte si, že taková pneumatika ji předtím, než je uvedena na trh, absolvuje přibližně 500krát. Vývoj nové pneumatiky představuje složitý a dlouhý proces. Ve společnosti Continental trvá asi čtyři roky. Novinka je vždy podrobena důkladným testům, při kterých přejede vzdálenost více než 20 milionů kilometrů. Podobným procesem prošla i pneumatika WinterContact TS 860.

5. Největším výrobcem pneumatik je Lego

Výrobce hraček Lego je opravdu největším světovým producentem pneumatik! Ačkoliv společnost Lego vyrábí pláště jen pro svoje hračky, je s 320 miliony vyrobených pneumatik ročně zapsána v Guinnessově knize rekordů jako držitel tohoto primátu.

6. Roční světová produkce

Ročně se na světě vyrobí více než miliarda pneumatik! Toto číslo vzhledem ke stále rostoucímu počtu automobilů nepřekvapuje. Ojeté pláště představují nepochybně velkou ekologickou zátěž, proto je nesmírně důležité věnovat této otázce patřičnou pozornost. „V Continentalu si uvědomujeme svoji zodpovědnost v otázce odpadové stopy ojetých plášťů. V dnešní době se už naštěstí opotřebované pneumatiky přestávají spalovat a nekončí ve velké míře na skládkách. Aktivně se zabýváme otázkami recyklace ojetých pneumatik a také vývojem alternativních materiálů pro výrobu nových plášťů. Ve výrobě neustále snižujeme spotřebu energie a vody, množství emisí CO2 i odpadu a současně zvyšujeme míru recyklace provozního odpadu,“ uvádí Juraj Ižvolt, ředitel marketingu Continental Barum s.r.o.

7. Nejstarší zaznamenané pneumatiky z Česka

Na závěr zajímavost z České republiky. Během pravidelného průzkumu obutí vozového parku našli zástupci společnosti Continental mezi pneumatikami i skutečné kmety. Příklad představují pláště Barum OR 37, použité na vozidle Škoda Favorit v Olomouci, jejichž věk činil 23 let.

www.continental-pneumatiky.cz

Mohlo by se Vám líbit

Inovativní podlahové desky con-pearl®: Nová éra užitkových vozidel

Je čas na něco nového! Alternativou dřevěných podlah a obložení stěn užitkových vozidel a dodávek jsou nově polypropylenové voštinové desky con-pearl®. Jsou o cca 50 […]

Tatra Trucks má nejmladšího ředitele výzkumu a vývoje ve své historii

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub Pončík, který spojil svou profesní dráhu s nejstarší českou automobilkou již […]

Digitalizace podniků: Česko je evropskou špičkou v elektronickém sdílení informací

České firmy patří v rámci EU ke špičce ve výměně dat v elektronické podobě, naopak podíl využívání ERP systémů se meziročně snížil. Nejen to vyplývá […]