Automotive

23. července 2024 10:41

Hyundai Tucson překonal další milník: 2 000 000 aut z Nošovic

  • Výrobní závod Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobil od zahájení produkce v Nošovicích již dvoumiliontý vůz Tucson
  • Dva z pěti Tucsonů prodaných v Evropě mají buď hybridní, nebo plug-in hybridní pohon
  • V srpnu bude spuštěna výroba speciální edice k 20. výročí

V pondělí 17. června sjel z montážní linky výrobního závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích dvoumiliontý Hyundai Tucson. Jubilejní vůz má perleťový lak v modrém odstínu Sailing Blue, je poháněn motorem 1.6 T-GDi HEV a za svým budoucím majitelem míří do Velké Británie. Významný výrobní milník upevňuje postavení Tucsonu jako nejoblíbenějšího modelu značky Hyundai v Evropě.

„Dva miliony vozů vyrobených v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech jsou pro náš evropský i světový bestseller opravdu mimořádným milníkem,“ řekl Michael Cole, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Tento model byl navržen a téměř od samého počátku vyráběn s ohledem na požadavky evropských zákazníků. Z postupně zdokonalovaného modelu se stal v globálním měřítku, a především v Evropě, úspěšný příběh, protože perfektně reprezentuje zákaznicky orientovaný přístup značky Hyundai.“

Z Nošovic do Evropy

Historie modelu Tucson v HMMC Nošovice se začala psát v polovině června 2015, kdy zde byla uvedena do výroby jeho třetí generace. Za více než pět let produkce bylo těchto vozů vyrobeno celkem 1 180 445.

Aktuálně vyráběnou čtvrtou generaci Tucsonu charakterizuje výrazný design, vylepšený interiér a rozšířená výbava. Jen v roce 2023 bylo vyrobeno 244 495 vozů a Tucson se tak na celkové produkci nošovického závodu podílel přibližně 70 procenty. Auta byla následně vyvezena do 70 zemí po celém světě. V Evropě směřuje většina Tucsonů do Velké Británie, Španělska, Německa a Francie.

Na českém trhu se v předchozí a současné generaci prodalo více než 38 tisíc vozů a Tucson se pevně zařadil mezi nejpopulárnější modely v zemi. Popularitě se těší zejména v privátním segmentu, kde se v uplynulém roce 2023 stal druhým nejprodávanějším modelem vůbec.

Hyundai v aktuální generaci také rozšířil nabídku pohonů, která zahrnuje mimo jiné hybridní i plug-in hybridní verze. Zákazníci mají o oba alternativní pohony velký zájem – dva z pěti Tucsonů prodaných v Evropě mají buď hybridní, nebo plug-in hybridní pohon.

Výroční edice Tucsonu

U příležitosti oslav dvou desetiletí od uvedení modelu Tucson na trh současně Hyundai připravil speciální výroční edici s jedinečnými prvky vnitřní i vnější výbavy. Její výroba v HMMC bude zahájena v srpnu, podrobnější informace budou zveřejněny v blízké době.

Mohlo by se Vám líbit

Tam, kde se přesnost snoubí se sílou: společnost Conrad od nynějška dodává časomíru a elektroniku pro Světový pohár BMW IBU v biatlonu

Tam, kde se přesnost snoubí se sílou: společnost Conrad od nynějška dodává časomíru a elektroniku pro Světový pohár BMW IBU v biatlonu Popisek obrázku: Společnost Conrad […]

JC-Metal uvede na český a slovenský trh světovou novinku: svařovací stůl s chytrými nohami

Rodinná firma JC-Metal přináší českým a slovenským zákazníkům inovaci v podobě polohovatelných nohou Smart Leg pro svařovací stoly Siegmund. Revoluční systém s automatickým vyrovnáváním, pamětí […]

AMPER 2026: Návrat velkých jmen na veletrh i novinky v doprovodném programu

Veletrh AMPER vstupuje v roce 2026 do nové etapy. Ta přináší nejen výrazné programové novinky, ale znamená také příchod nových či návrat velkých značek, které […]