Automotive

23. července 2024 10:41

Hyundai Tucson překonal další milník: 2 000 000 aut z Nošovic

  • Výrobní závod Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobil od zahájení produkce v Nošovicích již dvoumiliontý vůz Tucson
  • Dva z pěti Tucsonů prodaných v Evropě mají buď hybridní, nebo plug-in hybridní pohon
  • V srpnu bude spuštěna výroba speciální edice k 20. výročí

V pondělí 17. června sjel z montážní linky výrobního závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích dvoumiliontý Hyundai Tucson. Jubilejní vůz má perleťový lak v modrém odstínu Sailing Blue, je poháněn motorem 1.6 T-GDi HEV a za svým budoucím majitelem míří do Velké Británie. Významný výrobní milník upevňuje postavení Tucsonu jako nejoblíbenějšího modelu značky Hyundai v Evropě.

„Dva miliony vozů vyrobených v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech jsou pro náš evropský i světový bestseller opravdu mimořádným milníkem,“ řekl Michael Cole, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Tento model byl navržen a téměř od samého počátku vyráběn s ohledem na požadavky evropských zákazníků. Z postupně zdokonalovaného modelu se stal v globálním měřítku, a především v Evropě, úspěšný příběh, protože perfektně reprezentuje zákaznicky orientovaný přístup značky Hyundai.“

Z Nošovic do Evropy

Historie modelu Tucson v HMMC Nošovice se začala psát v polovině června 2015, kdy zde byla uvedena do výroby jeho třetí generace. Za více než pět let produkce bylo těchto vozů vyrobeno celkem 1 180 445.

Aktuálně vyráběnou čtvrtou generaci Tucsonu charakterizuje výrazný design, vylepšený interiér a rozšířená výbava. Jen v roce 2023 bylo vyrobeno 244 495 vozů a Tucson se tak na celkové produkci nošovického závodu podílel přibližně 70 procenty. Auta byla následně vyvezena do 70 zemí po celém světě. V Evropě směřuje většina Tucsonů do Velké Británie, Španělska, Německa a Francie.

Na českém trhu se v předchozí a současné generaci prodalo více než 38 tisíc vozů a Tucson se pevně zařadil mezi nejpopulárnější modely v zemi. Popularitě se těší zejména v privátním segmentu, kde se v uplynulém roce 2023 stal druhým nejprodávanějším modelem vůbec.

Hyundai v aktuální generaci také rozšířil nabídku pohonů, která zahrnuje mimo jiné hybridní i plug-in hybridní verze. Zákazníci mají o oba alternativní pohony velký zájem – dva z pěti Tucsonů prodaných v Evropě mají buď hybridní, nebo plug-in hybridní pohon.

Výroční edice Tucsonu

U příležitosti oslav dvou desetiletí od uvedení modelu Tucson na trh současně Hyundai připravil speciální výroční edici s jedinečnými prvky vnitřní i vnější výbavy. Její výroba v HMMC bude zahájena v srpnu, podrobnější informace budou zveřejněny v blízké době.

Mohlo by se Vám líbit

Společnost HMS Networks uvádí na trh nový Anybus Atlas2 Plus, zařízení nové generace pro trvalé monitorování sítí OT

Společnost HMS Networks představuje nové zařízení pro monitorování průmyslového Ethernetu s prediktivní diagnostikou, podporou více protokolů a intuitivní vizualizací, které pomáhá technikům provozních sítí OT […]

Vrtejte lépe, rychleji a chytřeji s vrtáky Seco® X-Tip Brno,

Vrták Seco® X-Tip, nová generace nástrojů s vyměnitelnou špičkou, mění svým chytřejším a udržitelnějším přístupem pravidla vrtání. Vrták Seco X-Tip je konstruován s ohledem na […]

K 2025: K25: Globální stěžejní veletrh pro plastikářský a gumárenský průmysl

„The Power of Plastics! Green – Smart – Responsible“ Od 8. do 15. října 2025 se veletrh K v Düsseldorfu opět stane klíčovou scénou pro […]