Automotive

12. prosince 2018 07:45

Continental bude v Česku vyrábět jednotku, která propojuje auto se světem a zachraňuje životy

Závod společnosti Continental v Brandýse nad Labem získal prestižní zakázku od automobilek Nissan a Renault. Od ledna bude pro evropský trh vyrábět telekomunikační jednotku, která propojí řídící jednotky vozu s externím prostředím. Mimo jiné bude mít funkci eCall, tedy automatické přivolání pomoci v případě havárie vozidla. eCall je od letošního roku povinnou součástí nových vozů a v Evropě může zachránit tisíce lidských životů.

Telekomunikační jednotka bude sloužit v různých modelech napříč portfoliem Nissanu a Renaultu, najdete ji například ve vozech Nissan Juke, Nissan Titan, Nissan Rogue, Nissan Sentra či Nissan Fuga. Výroba v Brandýse potrvá do roku 2023 a celkem zde vyprodukují přes pět milionů těchto jednotek.

Vedle eCall má řadu dalších funkcí: možnost sledování vozu pomocí GPS (zejména při krádeži), hands-free telefonování, umí stahovat data o provozu a počasí na cestě a zobrazit je řidiči na displeji nebo umožňuje komunikaci servisního centra s řidičem. V některých verzích dokáže systém také komunikovat s mobilní aplikací – např. na dálku zamknout, pustit klimatizaci či vypnout světla. Funguje také jako tzv. černá skříňka, jelikož ukládá informace o posledních několika sekundách pohybu vozu před nehodou.

Systém eCall je zjednodušeně mobilní telefon, který v případě problémů zavolá na linku 112 a zároveň sdělí GPS polohu. Způsoby aktivace jsou dva: buď posádka vozu stiskne SOS tlačítko na palubní desce, nebo systém sám vyhodnotí havárii na základě aktivace airbagů a nárazových senzorů a kontaktuje tísňovou linku automaticky.

Ve zprávě pro záchranáře se přenáší i čas incidentu a směr pohybu auta, takže je možné určit třeba i to, v jakém směru dálnice jelo. Záchranáři dostanou rovněž informace o počtu zapnutých bezpečnostních pásů (pravděpodobně bude odpovídat počtu pasažérů) a VIN kódu vozidla, díky němuž budou znát typ vozu, u kterého budou zasahovat.

Dispečink získá data za několik sekund od incidentu. Výrazně se tím zrychlí hlášení nehody, což pomůže zejména při haváriích na odlehlých komunikacích nebo v nočních hodinách. V roce 2017 si nehody v EU vyžádaly 25 300 obětí a nový systém by měl snížit tento počet asi o 10 %. Telekomunikační jednotka se systémem eCall by tedy měla v Evropě zachránit tisíce životů ročně.

Continental v Brandýse nad Labem patří mezi tradiční dodavatele automobilek. Vyrábí interiérovou elektroniku (autorádia, multimediální systémy a jejich přední displeje, palubní přístroje, ovládací panely klimatizací) či řídící jednotky palivových systémů. S jeho produkty se můžete setkat ve značkách jako VW, Škoda, BMW, Fiat, Toyota, Volvo a řadě dalších. V závodě v současné době pracuje více než 2 900 zaměstnanců.

 

www.continental-corporation.com

Mohlo by se Vám líbit

TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli!

Dnes jsme s jobindustry a oneindustry vyrazili mezi odborníky z oblasti robotiky a automatizace na TECHNOLOGY DAYS firmy Stäubli. Více jak 20 robotů v akci! Přes 600 návštěvníků! […]

HENNLICH vyvinul systém pro dávkování tuku do ložiskových skříní železničních dvojkolí

Některé výrobny a opravny železničních vagónů nebo železničních dvojkolí stále sází na ruční dávkování tuku do ložiskových skříní dvojkolí. Tento postup je však nepřesný, časově […]

HIWIN přináší systémová řešení v oblasti polohování

HIWIN na strojírenském veletrhu představí ucelenou nabídku lineární techniky a polohovacích systémů včetně novinky elektrických aktuátorů Společnost HIWIN ve své expozici na Mezinárodním strojírenském veletrhu […]