Automotive

27. října 2022 12:53

Bez obav z krátkého dojezdu – Hyundai IONIQ 6 ujede na jedno nabití 614 kilometrů

  • Aerodynamický, elektrifikovaný sedan Hyundai IONIQ 6 se s dojezdem 614 kilometrů podle metodiky WLTP zařadí mezi energeticky nejúspornější mainstreamové elektromobily nabízené na současném trhu
  • Platforma E-GMP koncernu Hyundai Motor Group a ultra nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,21 přispívají k vynikajícímu dojezdu a provozním vlastnostem
  • IONIQ 6 bude na český trh uveden na přelomu roku

Aerodynamický, elektrifikovaný sedan IONIQ 6 umožní na jedno nabití dojezd 614 kilometrů podle metodiky WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Zákazníci, kteří si pořídí IONIQ 6, budou těžit z úspěšného úsilí koncernu Hyundai Motor Group o vývoj vyspělé bateriové technologie, umožňující bezstarostnou jízdu s dlouhým dojezdem. IONIQ 6 bude se spotřebou elektrické energie 13,9 kWh/100 kilometrů podle WLTP jedním z energeticky nejhospodárnějších elektromobilů na trhu. Na český trh bude uveden na přelomu tohoto roku.

„Od začátku vývoje modelu IONIQ 6 jsme se zaměřili na to, abychom vytvořili elektromobil s nejdelším dojezdem,“ řekl Jae Ho Huh, vedoucí Sub-Mid Project Management Center ve společnosti Hyundai Motor Company. „Chceme se stát globálním lídrem v elektromobilovém segmentu, a proto jsme si stanovili závazek poskytovat majitelům našich modelů nejlepší možné elektromobilové výkony, a tím jim dopřávat skvělé zážitky z mobility.“

Platforma E-GMP modelu IONIQ 6 vychází vstříc rozmanitým životním stylům zákazníků

Pozoruhodný dojezd modelu IONIQ 6 umožnila z velké části speciální platforma pro elektromobily koncernu Hyundai Motor Group s označením E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Neméně důležitou roli sehrál také ultra nízký aerodynamický odpor vzduchu tohoto aerodynamického, elektrifikovaného sedanu. E-GMP poskytuje optimální elektrické výkony a ultra rychlé, 800V nabíjení, které za pouhých 15 minut umožňuje prodloužit dojezd až o 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % trvá 18 minut. Systém podporuje 400V nabíjení bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů.

Aerodynamický, elektrifikovaný sedan využívá výhody platformy E-GMP, mimo jiné v podobě nejdelšího rozvoru náprav ve svém segmentu, 2950 mm, a cestujícím nabízí mimořádný vnitřní prostor. IONIQ 6 může být díky platformě E-GMP s inovativní technologií V2L (Vehicle-to-Load) kanceláří na kolech nebo mobilním záložním zdrojem elektrické energie. Nový model může nabíjet elektrická zařízení, například při kempování nebo výpravách do přírody.

IONIQ 6 dosáhl nejnižšího součinitele aerodynamického odporu vzduchu v produktové nabídce společnosti Hyundai Motor

Společnost Hyundai Motor maximalizovala dojezd elektromobilu IONIQ 6 prostřednictvím pečlivé práce na aerodynamickém designu i celkové konstrukci. Tento vůz se může pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu 0,21, což je nejnižší hodnota v produktové nabídce společnosti Hyundai a jedna z nejnižších hodnot v rámci celého automobilového průmyslu.

Aerodynamický vzhled modelu IONIQ 6 a různé designové prvky, například aktivní vzduchové klapky, kanály pro řízené obtékání kol vzduchem, integrovaný zadní spoiler nebo zmenšené mezery mezi okraji kol a blatníků, výrazně zlepšují aerodynamické vlastnosti tohoto modelu, který se současně řadí mezi nejelegantnější vozy na světě. Minimalizace volných prostorů mezi předním nárazníkem a pneumatikami zlepšuje aerodynamické vlastnosti v okolí podběhů kol. Uvedené opatření, realizované poprvé u modelu značky Hyundai, zvyšuje jízdní komfort cestujícím v tomto mimořádně aerodynamickém, elektrifikovaném sedanu a současně přispívá k překonávání aerodynamických výzev vyplývajících z krátkého převisu karoserie vpředu.

„Vynaložili jsme veškeré úsilí, abychom navrhli a zkonstruovali nejúspornější vůz v elektromobilovém segmentu,“ řekl Byung Hoon Min, vedoucí střediska Total Vehicle Performance Development Center ve společnosti Hyundai Motor Company. „Zaměření na zlepšování aerodynamiky nám pomohlo dosáhnout jednoho z nejdelších dojezdů mezi nabízenými elektromobily, což sníží obavy zákazníků z krátkého dojezdu a přispěje k růstu celého segmentu elektricky poháněných vozidel.“

Dodatek: údaje dojezdu a spotřeby elektrické energie

Poznámka: Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2

  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 53 kWh a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 13,9; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh (18“ kola z lehké slitiny) a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 14,3; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh (20“ kola z lehké slitiny) a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 16,0; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh (18“ kola z lehké slitiny) a pohonem všech kol v kWh/100 km: 15,1; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh (20“ kola z lehké slitiny) a pohonem všech kol v kWh/100 km: 16,9; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)

 

 

Mohlo by se Vám líbit

ECO – První řada kluzných pouzder z regranulovaných triboplastů

Udržitelné materiály iglidur ECO H, ECO P, ECO A180 a ECO G se skládají z regranulátů a šetří tak prvotní suroviny. Společenské změny, odpovědnost vůči […]

Rezervujte si výstavní plochu na veletrhu Stainless 2023 co nejdříve!

Od 10. do 11. května 2023 se uskuteční již 11. ročník veletrhu Stainless. Jedná se o vysoce specializované mezinárodní setkání výrobců i dodavatelů působících v […]

Představte své inovace na veletrhu HANNOVER MESSE 2023

Od 17. do 21. dubna 2023 se uskuteční v Hannoveru tradiční strojírenský veletrh HANNOVER MESSE. Jste firma působící v oblasti strojírenství, elektrotechniky, digitálního průmyslu, aromatizace […]