Automotive

27. října 2022 12:53

Bez obav z krátkého dojezdu – Hyundai IONIQ 6 ujede na jedno nabití 614 kilometrů

  • Aerodynamický, elektrifikovaný sedan Hyundai IONIQ 6 se s dojezdem 614 kilometrů podle metodiky WLTP zařadí mezi energeticky nejúspornější mainstreamové elektromobily nabízené na současném trhu
  • Platforma E-GMP koncernu Hyundai Motor Group a ultra nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,21 přispívají k vynikajícímu dojezdu a provozním vlastnostem
  • IONIQ 6 bude na český trh uveden na přelomu roku

Aerodynamický, elektrifikovaný sedan IONIQ 6 umožní na jedno nabití dojezd 614 kilometrů podle metodiky WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Inzerce

Zákazníci, kteří si pořídí IONIQ 6, budou těžit z úspěšného úsilí koncernu Hyundai Motor Group o vývoj vyspělé bateriové technologie, umožňující bezstarostnou jízdu s dlouhým dojezdem. IONIQ 6 bude se spotřebou elektrické energie 13,9 kWh/100 kilometrů podle WLTP jedním z energeticky nejhospodárnějších elektromobilů na trhu. Na český trh bude uveden na přelomu tohoto roku.

„Od začátku vývoje modelu IONIQ 6 jsme se zaměřili na to, abychom vytvořili elektromobil s nejdelším dojezdem,“ řekl Jae Ho Huh, vedoucí Sub-Mid Project Management Center ve společnosti Hyundai Motor Company. „Chceme se stát globálním lídrem v elektromobilovém segmentu, a proto jsme si stanovili závazek poskytovat majitelům našich modelů nejlepší možné elektromobilové výkony, a tím jim dopřávat skvělé zážitky z mobility.“

Platforma E-GMP modelu IONIQ 6 vychází vstříc rozmanitým životním stylům zákazníků

Pozoruhodný dojezd modelu IONIQ 6 umožnila z velké části speciální platforma pro elektromobily koncernu Hyundai Motor Group s označením E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Neméně důležitou roli sehrál také ultra nízký aerodynamický odpor vzduchu tohoto aerodynamického, elektrifikovaného sedanu. E-GMP poskytuje optimální elektrické výkony a ultra rychlé, 800V nabíjení, které za pouhých 15 minut umožňuje prodloužit dojezd až o 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % trvá 18 minut. Systém podporuje 400V nabíjení bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů.

Aerodynamický, elektrifikovaný sedan využívá výhody platformy E-GMP, mimo jiné v podobě nejdelšího rozvoru náprav ve svém segmentu, 2950 mm, a cestujícím nabízí mimořádný vnitřní prostor. IONIQ 6 může být díky platformě E-GMP s inovativní technologií V2L (Vehicle-to-Load) kanceláří na kolech nebo mobilním záložním zdrojem elektrické energie. Nový model může nabíjet elektrická zařízení, například při kempování nebo výpravách do přírody.

IONIQ 6 dosáhl nejnižšího součinitele aerodynamického odporu vzduchu v produktové nabídce společnosti Hyundai Motor

Společnost Hyundai Motor maximalizovala dojezd elektromobilu IONIQ 6 prostřednictvím pečlivé práce na aerodynamickém designu i celkové konstrukci. Tento vůz se může pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu 0,21, což je nejnižší hodnota v produktové nabídce společnosti Hyundai a jedna z nejnižších hodnot v rámci celého automobilového průmyslu.

Aerodynamický vzhled modelu IONIQ 6 a různé designové prvky, například aktivní vzduchové klapky, kanály pro řízené obtékání kol vzduchem, integrovaný zadní spoiler nebo zmenšené mezery mezi okraji kol a blatníků, výrazně zlepšují aerodynamické vlastnosti tohoto modelu, který se současně řadí mezi nejelegantnější vozy na světě. Minimalizace volných prostorů mezi předním nárazníkem a pneumatikami zlepšuje aerodynamické vlastnosti v okolí podběhů kol. Uvedené opatření, realizované poprvé u modelu značky Hyundai, zvyšuje jízdní komfort cestujícím v tomto mimořádně aerodynamickém, elektrifikovaném sedanu a současně přispívá k překonávání aerodynamických výzev vyplývajících z krátkého převisu karoserie vpředu.

„Vynaložili jsme veškeré úsilí, abychom navrhli a zkonstruovali nejúspornější vůz v elektromobilovém segmentu,“ řekl Byung Hoon Min, vedoucí střediska Total Vehicle Performance Development Center ve společnosti Hyundai Motor Company. „Zaměření na zlepšování aerodynamiky nám pomohlo dosáhnout jednoho z nejdelších dojezdů mezi nabízenými elektromobily, což sníží obavy zákazníků z krátkého dojezdu a přispěje k růstu celého segmentu elektricky poháněných vozidel.“

Dodatek: údaje dojezdu a spotřeby elektrické energie

Poznámka: Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2

  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 53 kWh a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 13,9; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh (18“ kola z lehké slitiny) a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 14,3; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh (20“ kola z lehké slitiny) a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 16,0; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh (18“ kola z lehké slitiny) a pohonem všech kol v kWh/100 km: 15,1; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 6 se sadou akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh (20“ kola z lehké slitiny) a pohonem všech kol v kWh/100 km: 16,9; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)

 

 

Mohlo by se Vám líbit

Grumant: Nové možnosti v obrábění korozivzdorných ocelí a hliníku

Jihokorejský výrobce řezných nástrojů Korloy je na českém trhu dobře znám díky rozsáhlému sortimentu a velice dobrému poměru ceny vůči kvalitě. Strojírenské firmy, které neváhají zkoušet […]

Pouze 1 z 10 implementací ERP přinese očekávané výsledky. Jak zařídit, aby to byla ta vaše?

Se zaváděním ERP systému do firmy se pojí velká očekávání, která ovšem zdaleka nebývají naplněna. Firmy nejčastěji podceňují výběr dodavatele, analýzu v rámci přípravy projektu […]

Pro čtenáře oneindustry sleva na konferenci: „Očekávaný vývoj automobilového průmyslu v ČR a ve světě“

Vážení čtenáři, dovolte, abychom Vás pozvali na 21. ročník odborné konference na téma : Inzerce „Očekávaný vývoj automobilového průmyslu v ČR a ve světě“, která se […]