Automotive

11. května 2018 09:47

7x s Luďkem Steklým

Který technický, kulturní, společenský jev (vynález, událost, myšlenku) považujete za nejdůležitější?
Protože se skoro celý pracovní život pohybuji v automobilovém odvětví, tak je to určitě vynález kola, které bylo předzvěstí obrovských změn. Dalo lidem neuvěřitelnou možnost pohybu a volnosti. Jako další mezník považuji sestrojení čtyř kol se šasí. To byl prvopočátek pro vznik automobilů, které naprosto změnily svět, a zdá se, že ho ještě budou do značné míry měnit.

Kdo nebo co Vás ve Vašem životě nejvíc ovlivnil?
Prvním, kdo mě především v profesním manažerském životě opravdu hodně ovlivnil, je  Ing. Štěpán Popovič, CSc., Dr.h.c., který mne před více než 20 lety přijal do firmy a v průběhu mé činnosti mi mnohokrát velmi dobře poradil a dlouhodobě manažersky směroval. Dalším mým vzorem, který mne dosud ovlivňuje, je pan Guy Lecocq z Evropského vedení AGC. Jeho tah na branku, schopnost získat z minima maximum, naprostá strukturovanost ve všem, co dělá a řídí, je skutečně obdivuhodná a inspirující.

Pokud byste mohl v české, evropské nebo světové politice něco změnit, posunout nebo dotáhnout do konce,  co by to bylo?
Určitě bych se zaměřil na bourání a odstraňování bariér. Trochu s obavami pozoruji nový trend zavádění různých cel, který možná hrozí přerůst v obchodní válku mezi největšími světovými ekonomikami. Na to by bezpochyby doplatil celý svět, jak rozvinutý, tak i rozvojový. To je hrozba, kterou by politici neměli dopustit. To, jakou hrozbou bariéry jsou,  ještě stále pociťujeme i my v České republice. Mezi válkami jsme patřili k předním a rozvinutým ekonomikám. Následně nás čtyřicet let komunismu, který vystavěl obrovské bariéry pro náš rozvoj, natolik zbrzdilo, že ani po 30 letech možností k svobodnému rozvoji a podpory Západu, nedosahujeme v mnoha oblastech ani průměru zemí EU. To je důkaz, že bariéry jsou škodlivé a jejich dopad se velmi dlouho a těžko napravuje.

Co je Vaším motorem?
Nabíjí mě energie lidí v mém blízkém okolí, ať již je to rodina nebo spolupracovníci. Setkávám se také s mnoha inspirativními lidmi, to mě také nabíjí energií. Určitě to ve mně stále drží a posiluje chuť poznávat, tvořit, snažit se. Rád se vždy po nějakém čase s odstupem podívám na věci, které se povedlo vytvořit. To mi dává energii.

Co byste dělal, kdybyste nedělal svoji současnou práci?
Hned po ukončení studií jsem stál před rozhodnutím, zda jít do průmyslu nebo zůstat na akademické půdě. Rozhodl jsem se jít do průmyslu. Takže myslím, že pokud bych nedělal svou současnou práci, zřejmě bych nyní učil studenty na vysoké škole nebo možná působil v Akademii věd.

Kterou osobnost (žijící nebo historickou) byste rád potkal a proč?
Určitě by to byl Taiichi Ohno, který je považován za otce Toyota Production System, pomocí kterého se přenesl Lean Manufacturing (tzv. štíhlá výroba) do USA a funguje v mnoha oborech výroby. Taiichi Ohno přišel s touto myšlenkou v době, kdy se myslelo, že je již vše prakticky vymyšlené. Imponuje mně jeho schopnost dívat se na věci z jiného, nového úhlu a převádět myšlenky do reality.

Vaše životní motto?
Každý má na výběr, záleží jen na něm, zda a kdy se chce rozhodnout.


Ing. Luděk Steklý, MBA
44 let
Generální ředitel
AGC Automotive
Czech a.s.

Po studiích na VŠCHT nastoupil do skupiny AGC, kde celou svou profesní kariéru zastává manažerské pozice.

Nejdříve působil jako technolog výroby plochého skla v Řetenicích, kde se následně stal ředitelem celého závodu. Byl také ředitelem závodu Splirec a následně výrobním ředitelem AGC Automotive Czech, kde působil 7 let. Ve své kariéře si vyzkoušel také zahraniční mise. Jako generální ředitel měl například zodpovědnost za výstavbu a start závodu na výrobu plochého skla AGC v ruském Klinu. Působil také jako krizový manažer v jednom ze závodů evropské divize Automotive v Německu. Do funkce generálního ředitele AGC Automotive Czech nastoupil v roce 2015.


 

Mohlo by se Vám líbit

OSTROJ roste a přijme desítky nových lidí. Zájem je hlavně o svářeče a zámečníky

Rostoucí opavská strojírenská firma OSTROJ plánuje v letošním roce přijmout přibližně 80 nových pracovníků. Společnost hledá zejména zkušené kandidáty na svářečské a zámečnické pozice, kterým chce […]

Kopřivnická Tatra získala dotaci na vývoj nákladního bateriového elektromobilu

Automobilka Tatra Trucks se v posledních letech vedle produkce standardních nákladních vozidel intenzivně věnuje i vývoji automobilů s alternativními typy pohonů. Nedávno se jí podařilo […]

Specializovanými diskusními fóry sází drupa 2024 na silná témata budoucnosti

Náhledy hluboko do budoucnosti oboru tisku a papíru, propojování technologických lídrů s nováčky a uživateli, cílené zaměření na přední trendy oboru: pětice specializovaných diskusních fór veletrhu drupa 2024 […]