16. května 2019 15:58
Výrobce pružin v Prostějově uvedl do provozu novou robotickou výrobní linku
Novou linku pro válcování parabol a stáčení ok na listech pružin se může pochlubit společnost HŽP z Prostějova. Přední výrobce pružin pro automobilový i železniční průmysl investoval 111 milionů korun. Jde o jednu z největších investic v historii prostějovské společnosti.
Díky nové lince se podstatně zvýší výroba parabolických pružin, které směřují k výrobcům nákladních automobilů a podvozků železničních vozů.
Cílem pořízení linky bylo navýšení tržeb, zvýšení produktivity i výrobní kapacity a v neposlední řadě také snížení energetické náročnosti. „Díky nové lince navýšíme roční výrobu na 19 000 tun parabolických pružin,“ říká technický ředitel společnosti Tomáš Grulich s tím, že návratnost investice je 5,5 roku.
Nová linka je plně automatická a je osazena moderními roboty Kuka. Celou výrobní linku, která sdružuje výrobní operace dosud prováděné na dvou vzájemně izolovaných pracovištích – linku válcování a linku stáčení – obsluhuje pouze jeden operátor.
„Kromě úspory lidské práce, eliminace mezioperačního úložiště, zkrácení transportních časů a zlepšení pracovního prostředí dochází ke snížení počtu ohřevů materiálu, tedy snížení energetické náročnosti výroby. Linka disponuje vysokotlakým ostřikem okují, který zlepšuje kvalitu povrchu a kalibrací ok, která zlepšuje geometrické parametry,“ vypočítává přednosti linky technický ředitel.
Nová linka je umístěna ve výrobní hale, kde byly vybudovány nové základy a připojení energií. Místo pro instalaci linky bylo uvolněno integrací starších strojů do jiné sdružené linky.
Prostějovská firma loni vyrobila téměř 250 000 kusů parabolických pružin, a kromě parabolických ještě pružiny šroubové a listové. Pružiny směřují do automobilového i železničního průmyslu. Největším odběratelem je švédský výrobce nákladních aut SCANIA, která odebírá pružiny z Prostějova už 13 let.
O společnosti:
HŽP a.s. vyrábí podvozkové pružiny pro železniční a automobilový průmysl tvářením za tepla. Více než 90 procent produkce putuje na export, zejména do zemí Evropské unie. Kromě švédského výrobce nákladních aut patří mezi největší odběratele společnosti DAF, Tatravagonka a Tatra Kopřivnice. Firma zaměstnává téměř 300 lidí zejména z Prostějova a jeho okolí.
Mohlo by se Vám líbit
Český železniční průmysl realizuje v Polsku zakázky v řádu miliard Kč. K růstu výrazně přispěla účast na veletrhu TRAKO 2025
- Strojírenství
-
19. října 2025
O zakázkách v řádu miliard korun jednaly jednotlivé firmy českého železničního průmyslu na veletrhu kolejové techniky TAKO 2025, který proběhl v polském Gdaňsku od 23. […]
Profika: 4 kroky, jak ušetřit při provozu CNC stroje
- Obrábění
-
17. října 2025
Firma, která provozuje obráběcí techniku musí investovat nemalé prostředky nejen do jejího nákupu, ale i do provozu. Existují však opatření, která pomohou snížit náklady na […]
Retrofity Siemens otevírají starším strojům cestu do digitální budoucnosti
- Obrábění
-
17. října 2025
Retrofit s využitím řídicího systému Siemens Sinumerik ONE s nativním digitálním dvojčetem umožnil společnosti Škoda JS výrazně prodloužit životnost unikátní horizontální vyvrtávačky. Díky retrofitu zařízení splňuje […]