Automotive

03. března 2025 22:45

Škoda Auto ve Vrchlabí vyrobila 6 milionů sedmistupňových automatických převodovek DSG

  • Automatické převodovky s přímým řazením řady DQ 200 se používají ve vozech Škoda a dalších modelech koncernu Volkswagen
  • Výrobu zajišťuje vysoce moderní závod ve Vrchlabí, který je vybaven pokročilými technologiemi založenými na rozsáhlé automatizaci a digitalizaci
  • V roce 2024 vzniklo ve Vrchlabí rekordní množství téměř 710 600 převodovek, výroba již od roku 2020 probíhá s neutrální bilancí emisí CO2

Škoda Auto dosáhla významného milníku: ve svém závodu ve Vrchlabí vyrobila již šestimiliontou automatickou převodovku DSG s přímým řazením. Jedná se o sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku řady DQ 200, která v různých obměnách nachází uplatnění u celé řady modelů Škoda, od modelu Fabia až  po vůz Superb. Závod Škoda Auto ve Vrchlabí dodává tento komponent zároveň i do dalších modelů koncernu Volkswagen. Pro dosažení efektivní výroby a optimalizaci procesů využívá podnik nejmodernější technologie průmyslu 4.0 jako je například digitální dvojče, chytrý manipulační robot a další technologie, které přispěly k dosažení rekordního počtu téměř 710 600 převodovek v roce 2024. Škoda Auto ve Vrchlabí je rovněž od roku 2020 prvním závodem značky, který dosáhl uhlíkově neutrální výroby.

Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Výrobu a logistiku, říká: „Dosažení milníku 6 milionů vyrobených převodovek od transformace společnosti v roce 2012 svědčí o vysokém nasazení celého týmu zaměstnanců ve Vrchlabí, kterým tímto děkuji a gratuluji. Kombinace nejmodernějších technologií s odbornými znalostmi, pílí a vynalézavostí našich motivovaných zaměstnanců nám umožnila zvýšit výrobu při zachování prvotřídní kvality, na kterou jsme všichni hrdí. Vrchlabský závod opět potvrdil, že je špičkovým zařízením svého druhu v rámci celého koncernu Volkswagen, a my všichni můžeme být na jeho úspěchy hrdí.“

Inzerce

Rekordní výroba v roce 2024
Závod Škoda Auto ve Vrchlabí již koncem roku 2022 z důvodu vysoké poptávky zavedl výrobu 7 dní v týdnu na celkem 20 směn, což zásadně zvýšilo kapacitu: zatímco dříve zde vznikalo přes 500 000 kusů ročně, v roce 2023 došlo k navýšení na 690 000 kusů a vloni závod opustilo bezmála 710 600 převodovek, což je historický rekord.

Závod Škoda Auto ve Vrchlabí prošel proměnou z výroby automobilů na automatické převodovky v roce 2012 a průběžně modernizuje své strojní vybavení i technologie s využitím nejmodernějších prvků průmyslu 4.0 i vlastních patentovaných řešení.

Výrobní technologie na nejvyšší úrovni
Zatím posledním příkladem modernizace výroby je Smart Handling – montáž dvojité spojky, kterou závod zavedl vloni během podnikové dovolené. Plně automatizovaná stanice obsahuje systém pro mazání vnitřní i vnější duté hřídele a dále robotické zařízení, které manipuluje se spojkou o hmotnosti více než 11 kg pomocí zcela nového magnetického upínacího mechanismu.

Kompletní pracovní operaci zvládá stanice v taktu 28 sekund, což zajišťuje vyšší plynulost výroby. Díky tomu odpadla namáhavá a ergonomicky náročná pracovní činnost, robotizovaná manipulace navíc eliminuje riziko chyby při montáži těžkého dílu.

Převodovky z Vrchlabí pro vozy Škoda i modely koncernu Volkswagen
Automatická sedmistupňová převodovka DSG s přímým řazením nachází uplatnění v různých obměnách u celé řady modelů Škoda, od menších vozů, jako je Fabia, až po vůz Superb. Závod Škoda Auto ve Vrchlabí dodává tento komponent zároveň i do dalších vozů koncernu, včetně značek Volkswagen, Audi a SEAT/CUPRA.


Škoda Auto vyrobila 6 milionů sedmistupňových automatických převodovek DSG
Závod ve Vrchlabí vyrobil již šestimiliontou samočinnou převodovku s přímým řazením řady DQ 200, která v různých obměnách nachází uplatnění u celé řady modelů Škoda i dalších vozů koncernu Volkswagen.
Zdroj: Škoda Auto

 


Škoda Auto

  • se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
  • usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
  • efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
  • v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq;
  • v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
  • je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
  • je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
  • jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky;
  • provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
  • zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích. 

Mohlo by se Vám líbit

Na trh vstupuje soudkovitá fréza CoroMill® Plura barrel – řešení, s nímž se tvarové obrábění posouvá o další krok vpřed

Společnost Sandvik Coromant zařadila do své nabídky novou koncepci monolitních karbidových stopkových fréz, která umožňuje zkrácení času cyklu až o 90 %. Inzerce Společnost Sandvik Coromant, která […]

Přípravy na MSV 2025 jsou v plném proudu. Podívejte se na první novinky letošního ročníku

Od 7. do 10. října 2025 se na brněnském výstavišti koná již 66. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu. Svým návštěvníkům představí průmyslové inovace a nejnovější trendy napříč obory. Letos se […]

Bez mazání i při použití kovu: Polymerová kuličková ložiska pro nápojáře

Samomazná a bezúdržbová kloubová ložiska igubal nově dostupná s cenově výhodnými plechovými domečky V nápojářském průmyslu jsou ložisková tělesa a přírubová ložiska často vystavena silnému […]