Automatizace + Robotizace

16. května 2019 15:58

Výrobce pružin v Prostějově uvedl do provozu novou robotickou výrobní linku

Novou linku pro válcování parabol a stáčení ok na listech pružin se může pochlubit společnost HŽP z Prostějova. Přední výrobce pružin pro automobilový i železniční průmysl investoval 111 milionů korun. Jde o jednu z největších investic v historii prostějovské společnosti.

Díky nové lince se podstatně zvýší výroba parabolických pružin, které směřují k výrobcům nákladních automobilů a podvozků železničních vozů.

Cílem pořízení linky bylo navýšení tržeb, zvýšení produktivity i výrobní kapacity a v neposlední řadě také snížení energetické náročnosti. „Díky nové lince navýšíme roční výrobu na 19 000 tun parabolických pružin,“ říká technický ředitel společnosti Tomáš Grulich s tím, že návratnost investice je 5,5 roku.

Nová linka je plně automatická a je osazena moderními roboty Kuka. Celou výrobní linku, která sdružuje výrobní operace dosud prováděné na dvou vzájemně izolovaných pracovištích – linku válcování a linku stáčení – obsluhuje pouze jeden operátor.

„Kromě úspory lidské práce, eliminace mezioperačního úložiště, zkrácení transportních časů a zlepšení pracovního prostředí dochází ke snížení počtu ohřevů materiálu, tedy snížení energetické náročnosti výroby. Linka disponuje vysokotlakým ostřikem okují, který zlepšuje kvalitu povrchu a kalibrací ok, která zlepšuje geometrické parametry,“ vypočítává přednosti linky technický ředitel.

Nová linka je umístěna ve výrobní hale, kde byly vybudovány nové základy a připojení energií. Místo pro instalaci linky bylo uvolněno integrací starších strojů do jiné sdružené linky.

Prostějovská firma loni vyrobila téměř 250 000 kusů parabolických pružin, a kromě parabolických ještě pružiny šroubové a listové. Pružiny směřují do automobilového i železničního průmyslu. Největším odběratelem je švédský výrobce nákladních aut SCANIA, která odebírá pružiny z Prostějova už 13 let.


O společnosti:

HŽP a.s. vyrábí podvozkové pružiny pro železniční a automobilový průmysl tvářením za tepla. Více než 90 procent produkce putuje na export, zejména do zemí Evropské unie. Kromě švédského výrobce nákladních aut patří mezi největší odběratele společnosti DAF, Tatravagonka a Tatra Kopřivnice. Firma zaměstnává téměř 300 lidí zejména z Prostějova a jeho okolí.


www.hzp.cz

Mohlo by se Vám líbit

Inteligentní šoupátko automaticky zajišťuje optimální otryskání a výrazně zlepšuje efektivitu nákladů

Rösler PowerLine – první regulace průtoku tryskacího média na bázi AI4 Díky jedinečnému šoupěti Rösler PowerLine se tryskání metacími koly výrazně zjednodušuje. Nově vyvinuté inteligentní […]

OSTROJ roste a přijme desítky nových lidí. Zájem je hlavně o svářeče a zámečníky

Rostoucí opavská strojírenská firma OSTROJ plánuje v letošním roce přijmout přibližně 80 nových pracovníků. Společnost hledá zejména zkušené kandidáty na svářečské a zámečnické pozice, kterým chce […]

Kopřivnická Tatra získala dotaci na vývoj nákladního bateriového elektromobilu

Automobilka Tatra Trucks se v posledních letech vedle produkce standardních nákladních vozidel intenzivně věnuje i vývoji automobilů s alternativními typy pohonů. Nedávno se jí podařilo […]